SHOWROOM w PARYŻU

 

Pokazać kolekcję podczas Fashion Week’a w Paryżu brzmi trochę jak marzenie szaleńca. Nam się udało to zrobić na przełomie września i października pokazałyśmy w Paryżu kolekcję wiosna / lato 2019. Prezentacja kolekcji CONFASHION miała miejsce w Showroomie Tuileries w wielogwiazdkowym hotelu, który jest jednym z tych, do którego przyjeżdża fashion society. Podczas Paris Fashion Week’a można otrzeć się o ludzi znanych tylko ze stron gazet, guru projektowania i opiniotwórczych dziennikarzy. Trwające kilka dni święto mody to rzeczywiście mnóstwo pokazów, tysiące kolekcji prezentowanych w showroomach. Showroom, który wybrałyśmy działa od lat w tym samym miejscu i ma portfolio  stałych klientów z Japonii bliskiego wschodu i Europy. Udział w międzynarodowym showroomie jest okazją by zaprezentować swoje projekty szerszej publiczności i włączyć się do światowego obiegu wymiany nowych idei i trendów. 

Wyjazd ten jest efektem współpracy projektantki Kingi Król z Instytutem Adama Mickiewicza, który pod marką Culture.pl promuje polski design. Program “Wystawiajmy się! “ wspiera rodzimych projektantów tworząc możliwości pokazywania ich prac w Europie i na świecie. 

Culture.pl to marka stworzona przez Instytut Adama Mickiewicza zajmująca się promowaniem kultury polskiej w świecie. W ramach culture.pl prowadzony jest serwis informujący o najważniejszych wydarzeniach związanych z kulturą polską a także organizowane są wydarzenia promujące rodzimą kulturę i design na świecie. Jednym z takich programów jest ten w którym wzięłam udział, czyli “Wystawiajmy się! “mający na celu wspieranie polskich projektantów w prezentowaniu swoich prac na najważniejszych światowych targach i wystawach i dający możliwość zaistnienia na międzynarodowym rynku. Program jest otwarty i każda osoba zajmująca się designem może się zgłosić. Na podstawie złożonych aplikacji w tym roku wyłoniono projektantów z różnych dziedzin. Po raz drugi program ten był skierowany także do projektantów zajmujących się modą.

Projekt jest współorganizowany przez Instytut Adama Mickiewicza działający pod marką Culture.pl